Corti


Corti is een kunstmatige assistent die assisteert bij telefoongesprekken naar het noodnummer. Het doel is om de meldkamer zo goed mogelijk te assisteren zodat het personeel nog efficiënter kan werken. Corti luistert naar dingen die gezegd worden, maar ook stem- en omgevingsgeluid tijdens het telefoongesprek. Dit gebeurt in real-time tijdens het gesprek en Corti geeft door middel van AI-instructies aan wat de professional het best uit kan vragen of welke instructies gegeven kunnen worden aan de beller. Op deze manier wordt de spoedeisende hulp geassisteerd met het inschatten wat nodig is en wat de beste handeling is. Dit verlicht het werk voor de zorgprofessional en kan kosten drukken door erger te voorkomen.

Doelgroep
Zorgprofessionals
Jaar ontwikkeld
2016
Aandoeningscategorie
NVT of niet gespecificeerd
Aan de slag

Kenmerken

Editie
Zorg Enablers 2020
Corti ApS
Trend
Smart Assistants
Sector
Overige eerstelijnszorg
Doel
(Gezondheids)Informatie-uitwisseling tussen zorgverlener - patiënt
Fase
Consulteren
Type technologie
Kunstmatige intelligentie (KI)
Aandoening
NVT of niet gespecificeerd