Consultant Connect


In het Verenigd Koninkrijk ondersteunt Consultant Connect overleggen tussen (huis)artsen en medisch specialisten. De applicatie met foto-, bel- en chatfunctie versnelt en verbetert de communicatie tussen beide disciplines. Consultant Connect vervangt hiermee het telefonische overleg, waar vaak vele uren overheen gaan voor er contact gelegd kan worden. Het verbeterde contact met de applicatie leidt tot een vermindering in zorgopnames. Ruim de helft van de patiënten wordt na een overleg met een medisch specialist, niet doorgestuurd naar het ziekenhuis of geestelijke gezondheidszorginstelling, waar dit voorheen wel de standaard was. In 2023 werden medisch specialisten 200.000 keer geraadpleegd met Consultant Connect in het Verenigd Koninkrijk, waardoor 75% van de
patiënten een bezoek aan het ziekenhuis werd bespaard.

Doelgroep
Zorgprofessionals
Jaar ontwikkeld
2023
Aandoeningscategorie
NVT of niet gespecificeerd
Aan de slag

Kenmerken

Editie
Zorg Enablers 2024
Consultant Connect
Trend
Remote Consultation
Sector
Domeinoversteigend
Doel
(Gezondheids)Informatie-uitwisseling tussen zorgverleners
Fase
Consulteren
Type technologie
App/webgebaseerde platforms/communities
Aandoening
NVT of niet gespecificeerd